Podcasts zijn alomtegenwoordig. Het is dus geen wonder dat bedrijven ze ook voor employer branding en interne communicatie inzetten. Informatie delen over je bedrijf, je waarden naar buiten brengen, de manier van werken toelichten, dat kan met een podcast op een unieke en onderhoudende manier.
Podcasts zijn een geweldige manier om de employer brand van je bedrijf te promoten en te tonen hoe jouw bedrijf zich onderscheidt van de concurrentie. Potentiële werknemers krijgen een kijkje in de bedrijfscultuur en zullen de missie en doelstellingen van je bedrijf begrijpen nog voor ze solliciteren.
Wil je op een dieper niveau connecteren met je medewerkers? Ook daarvoor biedt een podcast talrijke mogelijkheden. Je kan minder formeel communiceren en relaties opbouwen, of je kan informeren over bedrijfsnieuws en -activiteiten.
Daarnaast kunnen podcasts het begrip en vertrouwen tussen teams vergroten, en inzicht geven in de cultuur, waarden en werkwijze van de organisatie. Belicht je de prestaties van werknemers in je podcast, dan zullen ze zich meer gewaardeerd voelen.
Tot slot kan je podcasts inzetten voor opleiding en ontwikkeling. Het voordeel van een podcast is dat werknemers nieuwe vaardigheden kunnen opdoen op hun eigen tempo.