Zie je vaak dezelfde vragen over je product of dienst terugkomen? Welke informatie moet je vaak geven? Een podcast is een handige tool om je klanten te informeren en educeren. En je FAQ kan een voedingsbodem voor interessante gesprekken zijn.
Toch vergeten we de FAQ vaak als inspiratie voor proactieve communicatie. Terwijl een veelvoorkomende vraag net betekent dat je klanten of stakeholders hierover niet voldoende informatie vinden of net nog meer willen weten. En dan verstoppen we de FAQ liefst op een verloren websitehoekje.
Een podcast gaat een stap verder, want je kan zoveel tijd nemen als je nodig hebt om alles tot in het kleinste detail uit te leggen. En in plaats van een droge brok tekst breng je een interessant of leuk verhaal. Wat iemand kan beluisteren en eventueel ook kan bekijken.
Je geeft zo een kijkje in de interne keuken. Hoe kwam je product of dienst tot stand? Welk verhaal schuilt erachter? Hoe ziet het productieproces eruit? Of misschien wil je alle aspecten van je HR-beleid net heel duidelijk kaderen voor alle medewerkers.
Ongeacht het onderwerp, die diepgaande content stimuleert het vertrouwen en helpt je doelgroep om beter te begrijpen wat ze kopen, waarom een proces op een bepaalde manier loopt of wat de historiek is. En dat kan zorgen voor meer begrip of waardering.
Een selectie podcasts die dit goed aanpakken:
- The Gucci Podcast - Gucci
- eBay Seller Spotlight Podcast - eBay
- Microsoft 365 Knowledge Series - Microsoft
Klaar om van "FAQ" naar "FAQ, dat is een fijne podcast" te gaan? Graag! Een kort mailtje is genoeg en we nemen asap contact met je op.