Sportpodcasts doen vaak aan storytelling. Meeslepende verhalen over atleten, teams en wedstrijden is wat dit type podcasts zo populair maakt. Als merk kan je hier zeker lessen uit trekken om jouw podcast beter te maken.
Sportpodcasts bevatten vaak interviews met atleten, coaches en andere specialisten. Als merk kan je hetzelfde doen. Ga de dialoog aan met je publiek, spreek met klanten, leveranciers en experten over je merk, product of dienst, en creëer content die interactief en boeiend is.
Analyses en commentaar zijn ook typisch voor sportpodcasts. Zo blijven fans op de hoogte van nieuws en trends. Hiermee kan je als merk ook aan de slag. Gebruik bijvoorbeeld data om inzicht te geven in wat je bedrijf momenteel doet of bespreek welke invloed de actualiteit heeft op bepaalde beslissingen.
Een kijkje achter de schermen? Dat doen sportpodcasts, en waarom zou je dat als bedrijf ook niet doen in jouw show? Neem je luisteraars mee de productiehal in of laat ze meeluisteren tijdens een designoverleg.
Sportpodcasts hebben doorgaans een zekere entertainmentwaarde. Ze hanteren een actieve vertelstijl, proberen luisteraars te inspireren en gebruiken jingles en soundbites om het verhaal luchtig te brengen. In hoeverre je hierin kan meegaan met de podcast van jouw onderneming, hangt af van tone of voice van je merk.